Cierpliwość

8 Maj

Zawsze byłem niecierpliwym dzieckiem – kiedy na coś się już nastawiłem, to zaczynałem liczyć minuty i sekundy. Nienawidziłem każdej chwili, która nie była tą wyczekiwaną, a najgorszym koszmarem było opóźnienie. Potrafiłem kilka razy dziennie zaglądać do kiosku w poszukiwaniu najnowszego komiksu. Wydzwaniałem na pocztę, żeby dowiedzieć się, czy nie ma już przesyłki dla mnie. Kiedy ktoś miał wypożyczoną książkę, na którą czekałem, bibliotekarki już po pierwszym zapytaniu wiedziały, że nie dam im spokoju, dopóki książka do mnie nie trafi; kiedyś przez miesiąc chodziłem za Zewem Cthulhu, aż w końcu jakaś zaszczuta pracownica sprawdziła, że rzeczywiście, książka jeszcze nie została oddana, z tym że została wypożyczona dziesięć lat wcześniej. Dla własnego dobra musiałem nauczyć się cierpliwości.

Cierpliwość to śmierć ciekawości – rezygnacja z oczekiwania. Rezygnacja z emocji. To pogodzenie się z myślą, że rzecz na którą czekasz jest tylko tym – rzeczą. Używką, którą można zastąpić inną używką. Cierpliwość, to omijanie hajpów, trailerów i zapowiedzi, to jebitny meh wymierzony w przyszłość.

Cierpliwi ludzie cieszą się tym co mają, a na co nie czekali, wiec cieszą się umiarkowanie wszystkim na co trafią.

Pierdolę cierpliwość i zaczynam odliczanie.

7

komentarze 3 to “Cierpliwość”

  1. Karolina Torba Maj 9, 2012 @ 10:40 am #

    Cierpliwość się zyskuje wraz ze świadomością śmiertelności, im bardziej czujesz, że czasu zostało niewiele, tym mniej się spieszysz.

    • zara2stra Maj 9, 2012 @ 11:16 am #

      Ale tu pośpiech, to zupełnie coś innego niż cierpliwość. Dzisiaj jest dzień, w którym chcę. Bo tak, bo teraz się jaram, a za tydzień się wyjaram/nie będę miał czasu/cokolwiek.

  2. Karolina Torba Maj 9, 2012 @ 2:39 pm #

    A ja się widocznie zestarzałam, bo się jaram nawet czekaniem.

Skomentuj

