Było tak

23 Wrz

że napaliłem się na płytę kapeli Day Without Dawn. Zewsząd słyszałem zachwyty, a kawałek, który wtedy (czyli kilka lat temu) dało się wynorać na tubach niesamowicie mnie bujał:

Ale nie udało mi się trafić nigdzie całej płyty. Trafiłem za to na Postman Syndrome, czyli wcześniejszą inkarnację DWD. Z początku odrzucił mnie lekko pan który wrzeszczał do mikrofonu, ale płyta była na tyle intrygująca, że wciąż haczyła o ówczesne plejlisty. Kiedy w końcu osłuchałem się z wrzaskami jednego z wokalistów, znałem już też całe Understanding Consequences – obie płyty zakorzeniły się już mocno w mojej prywatnej czołówce.

Jest coś hipnotyzującego w tej muzyce – spokojniejsze partie przyjemnie myrają gitarowym tłem, a wokal Jima Stanga (ten ładny, zawodzący) zajebiście mi pasuje. Aż szkoda, że pan Stang zbija obecnie bąki i nie nagrywa niczego nowego. Oczywiście kiedy trzeba przypieprzyć, to też wszystko jest na swoim miejscu – jest odpowiednio ciężko, zostawiając jednocześnie miejsce na bardziej finezyjne smaczki (kawałek wyżej, od 3:20!).

To, do czego panowie z New Jersey nie mieli szczęścia to wciąż zmieniający się skład. Postman Syndrome rozpadł się na DWD i East of the Wall. Day Without Dawn rozpadło się tuż przed wydaniem pierwszego longplaya, a po odejściu Stanga powstał Biclops, który nie bawił się w wydawanie płyt, tylko po roku połączył się z East of the Wall. Kiedy historia zdążyła zatoczyć koło, byli muzycy Postman Syndrome zdecydowali się poprawić humor fanom. W 2010 ukazał się drugi album – God Relieve our Grief: A Mausoleum of Stillborn Demos. Ta płyta jest idealnym dopełnieniem tego co prawie zniknęło po odejściu Jima Stanga z Day Without Dawn. Słuchanie obowiązkowe, dla wszystkich, którym podobało się Terraforming i Understanding Consequences. W ogóle słuchanie obowiązkowe – wracam do tych płyt dość często i jak w niewielu rockowych przypadkach, żadna z nich nie wywołuje u mnie chęci przeskakiwania poszczególnych kawałków w nagłym napadzie żeny.

Skomentuj

