Granie w kulki

19 Lu

Mija już trzeci miesiąc od kiedy zacząłem używać iPoda. To, że służy mi do słuchania audiobooków, czytelnicy tego bloga wiedzą dość dobrze. Innym zastosowaniem jest planowanie sobie dnia: różne sprytne aplikacje ciągną dane z laptopa, przypominając mi o Bardzo Ważnych rzeczach, które mogę następnie jednym przeciągnięciem palca przerzucić na dzień kolejny, albo na za tydzień. Albo na za miesiąc. W ten sposób, drogie dzieci, powstaje czas wolny, który można wykorzystać na granie. Gier jest multum, są takie na 5 minut w świątyni dumania, są też takie na długie godziny w świątyni dumania. Ostatnio, dzięki wzmiance w internecie, trafiłem z dwuletnim opóźnieniem na I Love Katamari.

Nie każdy będzie wiedział o co chodzi, więc wyjaśniam:

Król Całego Kosmosu (na obrazku) urżnął się na jakiejś imprezie i w amoku zrzucił z nieba wszystkie gwiazdy. Jego miniaturowy synek otrzymuje katamari, po czym trafia na ziemię, aby naprawić błąd ojca. Katamari to kulka, która przylepia do siebie wszystko na co zostanie wtoczona, a co ma odpowiedni rozmiar i wagę. Naszym zadaniem jest toczenie katamari w różnych miejscach (takich jak rezydencja, ulica, miasto, wyspa itp.) i lepienie wszystkiego na co się natkniemy, aby zwiększyć kulkę, co pozwoli na dolepianie jeszcze większych przedmiotów. Tutaj na przykład zaczynamy od metrowej kulki, a na koniec, Katamari ma średnicę około 300 metrów (wideo z Katamari Damacy na PS2):

Wersja na iOs nie ma może tak rozległych poziomów jak części z dużych konsol, ale rozgrywka pozostaje bez zmian. Całe szczęście ominęły mnie początkowe problemy ze sterowaniem – po dwóch latach od premiery zlizałem śmietankę, grając w poprawioną wersję, która grywalnością i wszechobecną psychodelią nie ustępuje oryginałowi.

Przypomniałem sobie też przy okazji, że nie toczyłem jeszcze Katamari na PS3 – błąd, który będzie trzeba w najbliższym czasie naprawić.

Skomentuj

