Było

13 Wrz

fajnie. To znaczy jazda była zajebista – w obie strony, nawet jeśli czasem dopadało kogoś znużenie. A jeśli chodzi o koncert, było lepiej niż się spodziewałem. Votum to nie moja bajka – tym bardziej, że dźwiękowcy ewidentnie używali ich do eksperymentów z nagłośnieniem. Momentami wszystkie instrumenty zlewały się w jeden charkot. Tyle. Airbag… cóż – Airbag to zupełnie inna bajka, ale też nie moja. Mistrzowie długich kompozycji, które jednostajnym, miarowym rytmem i okazjonalnymi gitarowymi wstawkami próbują wedrzeć się w umysł słuchacza. Inaczej mówiąc, jak dla mnie, nudne jak flaki z olejem. Na szczęście koncert norweskiej grupy umilał pan, siedzący kilka rzędów bliżej sceny, który wczuwając się niemożebnie, wstawał co rusz, obracał się tyłem do kapeli i egzaltowaną miną i gestami dostarczał lolcontentu  publice.

Ozric Tentacles. Tak. Tej grupie zdecydowanie należy się osobny akapit. Pierwsze trzy kawałki były męczące – tak samo jak w domu, kiedy próbowałem się przekonać do psychodelii płynącej z głośników. Przy czwartym w końcu zorientowałem się, że powinienem wyłączyć myślenie, przymknąć oczy i dać się ponieść. Gdybym palił, byłby to jeden z najlepszych koncertów jaki widziałem. Biję się w pierś – myliłem się; Ozriki są zajebiste, ale w domu i tak pewnie rzadko będę ich słuchał – poczekam na następny koncert.

No i ostatni punkt programu; Anathema niby nie nagrywa już nic, co powaliłoby mnie na kolana, ale koncertu słuchało się bardzo miło. Po raz kolejny udowodnili, że fajne z nich chłopaki i potrafią sobie zjednać publikę. Nawet jeśli Alternative 4 grają w wersji ekspresowej (widać było, że to już nie do końca ich klimaty) A bisowanie utworami z bardzo zamierzchłej przeszłości kwitują dialogami w stylu:

„And now we will play an old song.”

„Is it one of those doom metal songs?”

„What is doom metal”

„What the hell is doom metal?”

„We invented doom metal!”

„Well, actually it was Paradise Lost.”

Skomentuj

